Cum ne menținem dinții mai sănătoși mai mult timp

Cum ne menținem dinții mai sănătoși mai mult timp

Zâmbetul este unul dintre cele mai frumoase aspecte ale unui om și putem spune cu certitudine că este unul dintre lucrurile pe care le observăm atunci când cunoștem pe cineva nou. Și nu-i așa, zâmbetul te poate face mai fericit și mai încrezător?

Trebuie să avem cât mai multă grijă de dinţii noştri

Însă nu de putine ori am observat cu toții oameni în jurul nostru care evitau să zâmbească sau să râdă cu poftă, tocmai pentru că nu sunt mulțumiți de zâmbetul și dinții lor, din păcate. Ei bine, nu e nici o surpriză: trebuie să avem cât mai multă grijă de dinţii noştri, pentru că aceștia ne influențează atât sănătatea, cât și încrederea în noi. Vestea bună este că acum ştim cum să facem asta și aveam toate mijloacele necesare care sa ne ajute să prevenim problemele dentare.

Grija și atenția pe care o acordăm zilnic

Secretul zâmbetului frumos constă în grija și atenția pe care o acordăm zilnic danturii.

Sănătatea dinților este extrem de importantă, iar “a preveni” este întotdeauna o opțiune mai bună decât “a trata”. Și sincer, nu contează că dinții nu sunt la fel de strălucitori și perfecți precum ai vedetelor, contează mai mult să aveam mereu grijă de ei. De ce? Pentru că o dantură sănătoasă poate fi apoi ajustată și cosmetizată.

Înainte de a merge mai departe, să știți că sănătatea dinților este responsabilitatea voastră a fiecăruia, iar controlul regulat la un medic stomatolog ajută la tratarea din timp a eventualelor probleme. Mai exact, vizita la stomatolog de cel putin 2 ori pe an este importanta și vitală pentru a vă menține un zâmbet sănătos.

Cum avem grijă în mod corect de dantura noastră?

Ținând cont, cel putin de cele 5 lucruri prezentate în acest articol:

  1. Alegem periuța de dinți potrivită

Pe piață există o gamă variată de periuțe de dinți. De la periuțe de dinți manuale și până la periuțe de dinți electrice, mai ieftine sau mai scumpe. Recomandarea noastra este să o alegeți pe cea suficient de flexibilă, care să curețe eficient, dar să nu rănească gingiile.

Iar cu noile tehnologii și modele de periuțe electrice, #forsure noțiuni ca – periaj corect/ periuță potrivită nu mai sunt de neatins.

Și încă ceva. Dacă periuța actuală o folosiți de mai bine de 3 luni, sfatul este să o înlocuiți cu una nouă.

  1. Acordați atenție periajului dentar

Probabil asta ați auzit-o de atâtea ori: este bine să vă spălați pe dinți cel putin de două ori pe zi. Însă, câți dintre voi știu că un periaj corect se realizează în sens vertical, dinspre gingie spre marginea dinților, nu orizontal. În egală măsură, trebuie să acordăm fiecărui dinte importanța cuvenită, deoarece toți dinții sunt la fel de importanți, având fiecare rolul său.

  1. Ața dentară – un must al sănătății dinților

Pe lângă periat, folosirea aței dentare atunci când vă curațați dinții este de asemenea, foarte importantă. Ața dentară ajută la eliminarea resturilor de mâncare dintre dinți.

Dacă contextul vă permite, vă recomandam folosirea aței dentare după fiecare masă. În acest mod se reduce riscul apariției cariilor în spațiile interdentare sau pe partea interioară a dinților.

  1. Alegerea unei ape și spray de gura potrivite

Pentru o îngrijire completă, după periajul corect al dinților și folosirea aței dentare, vorbim de necesitatea folosirii apei sau a spray-ului de gură potrivite.

Apa de gură este un lucru care nu trebuie să lipseasca din igiena dentară zilnică. Aceasta se foloseste la final de periaj și nu mai mult de 2 minute. Apa de gura are rolul de a înlătura bacteriile care se afla în cavitatea orală și care prin periaj nu sunt îndepărtate.

Și țineți cont: nu amestecați niciodată apa de gură cu apa obișnuită deoarece se pot forma microbi care pot dăuna dinților.

  1. Adoptați un stil de viață sănătos

Sănătatea dinților și a gingiilor este influențată radical de tipul alimentelor consumate. Foarte important este să știți și ce să evitați, precum dulciurile, alimentele lipicioase și băuturile carbogazoase, sau pe cele dure ce pot fisura smalţul. Mai exact:

  • Evitați zahărul.
  • Nu vă spălați pe dinți îndată ce ați consumat sucuri naturale de fructe sau băuturi carbogazoase. Cum sunt acide, acestea pot duce la apariția sensibilității dentare.
  • Nu consumați alimente foarte reci sau foarte fierbinți.
  • Fructele și legumele tari, precum perele, țelina sau morcovii sunt recomandate să le consumați între mese, pentru că mestecatul lor produce salivă, care protejează dinții.
  • În cazul sucurile naturale din fructe care conțin foarte mult zahăr, recomandăm folosirea paiului.
  • Mestecatul gumei fără zahăr timp de 10 minute după masă poate reduce numărul de carii. Și asta pentru că mestecatul produce salivă 😊.
  • Dacă vă este poftă de ceva dulce și nu aveți periuța de dinți la voi, mâncați puțină brânză tare la sfârșitul mesei.

6. Dacă sunteți un #coffelover, detartrajul dentar și periajul profesional trebuie să fie un must pentru dinți. Acestea înlătură petele de cafea sau coloranţi de pe dinţi.

De fapt, sunt tratamente stomatologice prin care dinții sunt curățați și prin care se pot depista și preveni mult mai usor și rapid anumite probleme dentare.

Așa că, pe o scară de la 1 la 10, tu cât de mult ai grijă de sănătatea dinților?

P.S. Doar după ce țineți cont de toate cele de mai sus ne putem gândi şi la cosmetizarea danturii. Astfel, purtarea unui aparat ce îndreaptă dinții, albirea acestora sau aplicarea faţetelor dentare sunt “trucuri” pentru un aspect mai plăcut al zâmbetului.