Viitoarea Mămică la dentist

Orice femeie, pe cale de a deveni mămică, este conștientă de schimbările fiziologice ce urmează să aibă loc în corpul ei. Mai mult, ea știe că din momentul în care se decide să facă acest pas, organismul îi va deveni din ce în ce mai sensibil și va trebui să fie foarte atentă la toate aspectele unui stil de viață sănătos, implicând atenția pentru igiena orală.

Dacă până nu demult, viitoarea mămică mergea de 2 ori pe an la cabinetul stomatologic, iar consultațiile ori radiografiile dentare erau o rutină pentru a preveni o eventuală afecțiune, acum ea trebuie să apeleze la un control minuțios înainte de sarcină, pentru a depista toate problemele care, netratate, pot crea complicații mai târziu. Întrucât sarcina produce schimbări la nivel hormonal, acest fapt poate duce la apariția unor afecțiuni dentare ce ar avea impact atât asupra mămicii cât și asupra bebelușului.

Specialiștii sunt de acord cu faptul că și cele mai nesemnificative probleme medicale pot influența major organismul și dezvoltarea copilului. Însă o dată depistate, medicul va putea trata orice afecțiuni, fără a mai reprezenta un risc pentru starea generală de sănătate. Primele două trimestre sunt considerate critice pentru o dezvoltare armonioasă a copilului, iar în această perioadă orice proceduri ce reprezintă un potențial factor de risc trebuie evitate ori efectuate sub stricta supraveghere a medicului curant (radiografii, tratamente medicamentoase, anestezice, etc).

O problemă ce poate să apară în timpul sarcinii este aceea a evoluției cariilor dentare și a plăcii bacteriene. Depunerile de tartru intensifică problemele gingivale și duc la inflamarea acestora. Acesta fiind fondul, una dintre cele mai des întâlnite probleme dentare pentru femeile însărcinate este gingivita. Din cauza modificărilor ce apar la nivelul țesutului conjunctiv și a vaselor de sânge, gingiile se inflamează, se înroșesc și sângerează.  Inflamațiile pot lua forma așa numitelor “tumori ale sarcinii”, niște umflături roșii, sângerii, ce apar pe suprafața gingivală. Evoluția gingivitei este corelată cu secreția hormonilor, astfel că, în ultimul trimestru, viitoarea mămică va observa o accentuare a inflamației. Gingivita este însă o afecțiune normală pentru majoritatea femeilor și de regulă încetează la aproximativ două săptămâni după nașterea copilului, dar sub nicio formă nu trebuie neglijată, ci, dimpotrivă, monitorizată atent de medic. Mai mult decât atât, este bine ca medicul stomatolog al mămicii să fie informat cu privire la  eventualele suplimente nutritive pe care aceasta le utilizează în timpul sarcinii. Uneori, pe baza acestora, medicul va modifica recomandările pentru pacientă pentru a nu exista cazuri de combinații periculoase de substanțe și care, în final, pot afecta dezvoltarea bebelușului.

Menținerea unei stări de sănătate orală adecvată în timpul sarcinii și o atenție mai mare acordată îngrijirii gingiilor, reduce considerabil riscul apariției gingivitei. De asemenea, mămicile pot reduce consumul de zaharuri și carbohidrați, crescând în același timp aportul de produse lactate, fructe și legume. Pentru a nu neglija igiena orală chiar și în cazurile apariției gingivitei, când periajul devine dureros și neplăcut, se recomandă periuțe cu dinți cât mai moi.

Pentru că suntem conștienți de preocuparea pentru sănătatea dumneavoastră și a viitorului copil, vă invităm, dragi viitoare mămici, să apelați la noi cu încredere, pentru orice întrebare legată de acest subiect, la numerele de telefon  0753655228 și 0264590650, sau prin email la office@pascdental.ro