Igienă și Profilaxie Dentară Cluj

Profilaxia este o parte esentiala a unui concept modern de tratament

Profilaxie Dentară

Igienă și Profilaxie Dentară Cluj

Dinţii naturali şi sănătoşi nu trebuie să fie doar o dorinţă. Conceptul este simplu! Comparaţi-l cu o revizie auto – prin inspecţia tehnică periodică se poate interveni la timp şi astfel daunele sunt minime.
Din persectiva de astăzi. printr-o profilaxie riguroasă se poate preveni apariţia cariilor şi a afecţiunilor gingivale. Acest lucru este mult mai uşor de realizat şi mai puţin costisitor decât tratamentele de lungă durată. De aceea vizitele regulate la medic stomatolog Cluj Napoca sunt foarte importante.

Igienă Dentară

Igiena dentară zilnica este fundamentul pentru dinti sanatosi. Dar chiar si cu cele mai bune îngrijiri acasa, bacteriile pot gasi fisuri ale smaltului în care periuta de dinti ajunge greu sau deloc. Si împotriva coloratiilor extrinseci, precum petele determinate de consumul de cafea, ceai, tutun sau vin rosu periuta dentara are putine sanse. In timp, pe suprafata dintilor si in spatiile interdentare se formeaza depuneri moi care prin mineralizare se transforma în tartru dentar. Acesta, prin rugozitatea lui, actioneaza ca un magnet pentru bacterii, ducând la formarea cariilor dentare si aparitia parodontopatiilor. O iritare permanenta a gingiilor cauzata de bacteriile din placa dentara si tartru duce la inflamarea acesteia – gingivita. Aceasta, netratata, duce la parodontoza, o infectie severa a osului ce cauzeaza mobilitatea si în unele cazuri pierderea dintilor.

Ce înseamnă Igienizarea Profesională ?

In cabinet dentist Cluj Napoca oferim pacienţilor  o profilaxie cuprinzătoare care include toate măsurile necesare de igienizare dentaraprofesională:
  • îndepărtarea tartrului dentar şi a depunerilor moi cu ajutorul aparatului de detartraj cu ultrasunete şi în completare cu instrumente manuale
  • tratamentul cu aparatul de profilaxie air-flow, care pulverizează, cu o presiune ridicată, un jet cu particule abrazive de aer+bicarbonat de sodiu+apă îndepărtând foarte eficient coloraţiile rezistente
  • periaj profesional realizat cu ajutorul unor periuţe speciale şi a unei paste de lustruire cu proprietăţi abrazive
  • fluorizare pentru prevenirea cariilor şi nu în ultimul rând
  • instrucţiuni ulterioare de igienă orală: tehnica de periaj corectă, periuţe interdentare, aţa dentară, curăţarea limbii.

Profilaxia la Copii

Profilaxia începe din copilărie şi durează toată viaţa. Dinţii copiilor sunt expuşi la multe pericole: cele mai îndrăgite alimente ale copiilor conţin zahăr şi acizi. Cu toate acestea, copii nu se pot spăla pe dinţi la fel de bine ca adulţii. În plus, smalţul dinţilor tineri nu este la fel de rezistent, odată o carie apărută, ea va evolua mult mai rapid decât in cazul dinţilor definitivi. De aceea vă recomandăm sigilarea fisurilor, fluorizare locală si un regim alimentar sănătos ca măsură de sprijin în profilaxie. Procedeul de sigilare nu este dureros şi nu prezintă riscuri, nu necesită anestezie şi folosirea frezei. Şanţurile şi fosetele dinţilor, cele mai susceptibile la resturile de mâncare, sunt curăţate şi umplute cu un material special, care conţine fluor şi care va fi întărit cu ajutorul lămpi cu ultraviolete, realizând astfel o barieră între dinte şi bacterii.

Igienizarea Profesională

Igienizarea profesională ajută şi împotriva mirosului neplăcut din gură. Este o măsură importantă care trebuie repetată periodic pentru a asigura succesul pe termen lung. Pentru a reuşi acest lucru vă propunem să faceţi parte din programul nostru special de profilaxie şi să vă bazaţi pe noi că vă reamintim de următoarea programare la control la fiecare 6 luni. Cu ajutorul acestui program am obţinut rezultate bune, am tratat la timp afecţiunile existente şi am prevenit apariţia altora.